Skontaktuj się

Myjnia przejazdowa dla samochodów typu BUS/TIR jest urządzeniem będącym w stanie umyć 50 pojazdów na godzinę. Dostępna w wersji z jedną bądź dwoma parami szczotek stanowi znakomitą alternatywę dla myjni portalowych, również dostępnych w naszej ofercie. W celu zwiększenia bezpieczeństwa wjazd pojazdu kontrolowany jest przez sygnalizator świetlny zainstalowany na wjeździe do myjni.

Myjnie BUS/TIR – konstrukcja

Rama myjni dla ciężarówek jest zrobiona ze stali ocynkowanej ogniowo lub na gorąco, zaś elementy urządzenia – ze stali nierdzewnej. Instalacja pneumatyczna oraz hydrauliczna wykonana jest z tworzywa ABS. W obiekcie znajdują się dwie niezależnie pracujące pary szczotek bocznych, które mogą również umyć przód i tył pojazdu. Z kolei zestaw fotokomórek monitoruje położenie pojazdu (całość pracy kontroluje sterownik PLC).

Szczotki w myjni

Zarówno za pracę pierwszej, jak i drugiej pary polietylenowych szczotek pionowych odpowiadają motoreduktory elektryczne wraz z siłownikami pneumatycznymi. Siłowniki odchylają poszczególne szczotki:

  • w kierunku jazdy pojazdu, umożliwiając dokładne umycie przedniej oraz bocznej strony pojazdu (pierwsza para),
  • w przeciwnym kierunku aniżeli kierunek jazdy pojazdu, umożliwiając dokładne umycie tylnej oraz bocznej strony pojazdu (druga para).

Docisk szczotek jest regulowany przy użyciu niezależnych sterowników pneumatycznych. Całość ustawień wykonana jest podczas fazy produkcji z możliwością dalszej regulacji.

Mycie samochodów ciężarowych na myjni

Przednia część urządzenia wyposażona jest w łuk służący do dozowania detergentu na całą powierzchnię pojazdu. Odbywa się ono przy pomocy elektronicznie sterowanych pomp.

Każda z pionowych szczotek wyposażona jest w dysze natryskowe, poprzez które pojazd jest namaczany podczas fazy mycia. Dysze zasilane są wodą bezpośrednio z sieci bądź przez specjalne pompy zasilające sterowane przez komputer myjni.

Płukanie finalne odbywa się za pośrednictwem dysz zainstalowanych na łuku znajdującym się za drugą parą szczotek.

Kontroler pracy myjni BUS/TIR

Główny panel elektryczny w myjni pojazdów ciężarowych znajduje się w wodoodpornej szafie sterowniczej przy wjeździe. Sterownik PLC odpowiada za całość pracy urządzenia. Umożliwia również kontrolę nad programami. Specjalna klawiatura komputera znajduje się w panelu frontowym, który umożliwia również odczyt wyników pracy myjni. Oczywiście cała instalacja elektryczna wykonana jest zgodnie z przepisami obowiązującymi w Unii Europejskiej.

System antyzamarzaniowy w myjni TIR

Dla ochrony przed zamrożeniem urządzenie jest wyposażone w półautomatyczny system, pozwalający opróżnić obwody hydrauliczne. Należy zamknąć zasilanie wodą i uruchomić zasilanie sprężonego powietrza. Każdorazowo osoba, która obsługuje myjnię dla samochodów ciężarowych musi włączyć ręcznie zabezpieczenie poprzez wciśnięcie odpowiedniego przycisku. Operacja zabezpieczenia przed zamrożeniem jest pięciokrotnie powtarzana, a urządzenie jest w fazie spoczynku bez możliwości korzystania z jego usług.

Myjnie BUS/TIR

Informacje

02 styczeń 2023
1517 odsłon artykułu

Ostatnia realizacja

Myjnia tunelowa Basel

Myjnia tunelowa hybrydowa..

Parametry techniczne:

  • Typ myjniTunelowa
  • KonstrukcjaStal nierdzewna
  • Ilość stanowisk1

Zbuduj z nami swoją

Wymarzoną
myjnię

  •   DokumentacjaPomożemy w załatwieniu wszystkich formalności budowlanych.
  •   DoradztwoNa każdym etapie inwestycji dzielimy się swoją bogatą wiedzą.
  •   TechnologieZ nami Twoja myjnia będzie na światowym poziomie.

Masz może pytania?

Dział F.A.Q

Lista losowych

Realizacji